Friday 12 October 2012

Test Komputer

Assalamualaikum.....
hemmmmm... Hari ni 12/10/2012...
hari ni aku ambil komputer test.. untuk driving,... semangat ni aku bangun awal2 pagi.. sebelum subuh lagi aku da bangun..hohoho..
selesai semua urusan.. tiba2 mata ni mengantuk balik... last2 tertidur sekejap... sampai jam 7 lebih juga lah.. bangun2 jak terus pergi urus diri... bersedia lah ni kunun mau p sana tempat test ni..
jam 8 lebih aku jalan lah dari rumah.. hohoho.. jalan kaki jak.. bukan jauh sangat pun.. lebih kurang 15minit jugalah jalan kaki.. yg bagusnya tadi.. nda panas.. mendung jak .. senang hati aku berjalan...
sampai jak tpt test , menunggu lagi.. tunggu kelas tu buka.. jam 8.30 kunun dia buka..
aku tunggu lah..
sambil2 menunggu tu.. aku tegur lah seorang brother ni.. tanya dia.. "kau ambil test juga ke"
hoho.. dia jawab lah.. "eya" ..
dia cakap uda 2 kali dia ambil test ni.. yg tadi tu kali ke-2 .. bla bla bla... bercerita lah kami sana kunun sambil menunggu kelas tu buka...
OK.. sesudah buka tu kelas.. kami masuk lah ni kunun....
daftar.. hohoho... nasib baik nda ramai orang.. nda payah lah menunggu lama2 lagi dalam kelas tu.. then pas tu kena panggil utk ambil gambar... and, masuk dalam bilik komputer.. utk ambil test tu...
39.09minit aku ambil test tu... keluar aku dalam keadaan nda berapa konfiden dengan aku punya jawapan.... sampai di luar.. aku kasi IC dengan org yg urus kami sana.. utk tunggu result.. sambil2 menunggu result keluar... kakak aku call... dia pn sedang ambil  test juga.. sama kami.. tapi dia ambil di Tawau.. 
dia cakap dia GAGAL.. hemmmm.. pras dia terus.. cerita2 kami kunun.. ada lah dalam 7 8 or 9 minit cam tu kami story mory... tiba2 nama org yg test sama2 aku tu kena panggil.... terus kami stop cerita ma kakak aku.. tiba2.... Mohammad Noorhirman...... terus aku berdiri.. and jalan p tpt org panggil aku tu... result keluar uda.. first aku nampak.. 42 markah.. dalam hati aku.."Alhamdulillah... lulus..." tiba2 dia cop tu result.. GAGAL   lalalalalalala...terkejut nya aku...
rupa2nya keputusan aku yg di atas tu pula.. 41 markah.. Astagfirullahalazim....
satu markah jak lagi mau lulus... keluar aku terus dari kelas tu.. keluar dengan senyuman jak....
padahal dalam hati.. hancur lebur.... cam gelas yg jatuh di simen saja..
tapi aku da buking hari isnin ni nak ulang.... Abis rm 30 terus tadi... perlu bayar utk mengulang... so, bayar jak lah.. So.. Hari Isnin ni aku Test lagi.. harap2 aku lulus lah kali ni.. Aamiinn...
ok lah.. Wish Me Luck...
Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment