Saturday 3 December 2011

Kisah di sebalik kegembiraan

Assalamualaikum.....
lama sudah ak nak buat benda ni sebenarnya....
tapi ak takut nanti ada pula yg terasa... ak takut dorang terasa yg ak sedang kutuk dorang.... heeemmmm .. tapi ngam ke tajuk ak bt tu ah...???
hentam je lah.... asalkan kau bahagia... haaaaa..
...... kalau boleh... ak mau happy je sentiasa... tapi.. kenapa ada ja kesedihan yg datang....? kenapa ada ja tekanan yg datang....? kenapa? kenapa? kenapa?
aishemen... banyak sangat lah pula soalan kenapa....
tambirang.... haaaaaa..... sebenarnya cam ni.... kadang-kadang aku rasa macam kena pulau(disisihkan) terutamanya dari kawan2 aku sendiri... ntah lah... ni perasaan aku ja ke tau kenyataan... tapi ak just sangka benda ni hanya setakat perasaan ak ja... kalau nda... aku sendiri yang akan merana... che wa... haaaa hentam kau.... nda jga lah sampai merana... just tekanan je... pa nda nya... mula2 ak nda stay hostel time dulu,... dorang ajak stay hostel... skg ak stay hostel... nah.. ni kejadian nya... mula2 tu ok lagi... lepas uda lama ak stay d hostel... ak semakin rasa yg ak ni cam kena pulau oleh kawan2 seangkatan ak... nda payah lah aku nyatakan nama dorang... biarlah aku ja yang tahu... kadang2 cam mau "titiyad"... tapi mana boleh... kan ak ni lelaki.. ndakan lah benda cam tu pn ak mau "titiyad"... hheemmmm... sekarang ni lagi teruk... bila aku becakap ja ma dorang(bukan semua) boleh2 bah dorang buat muka penuh kebencian... kamu tau lah tu cam mana muka penuh kebencian...  kalau eya pn di hati tu penuh rasa meluat tgk muka ak, dengar ak becakap... melihat segala perbuatan ak.. dll... jangan lah tunjukkan semua tu depan ak... buat aku tertekan pula.... sudah pun skg ni sdg STPM.. tapi ak buat selamber je lah... x lah ak buat reaksi yg menunjukan ak tu tekanan... aku tahan geng... aku tahan... tuhan ja tahu semua tu... tapi kali ni... ak buat benda ni kat dalam blog ni... supaya ringan skit beban yg aku tanggung sendiri ni...
nda kan gara2 kejadian payung ari tu korang "pulau" ak bro... payung ja pun... kan kamu dapat kongsi ma budak tu aritu... sandi lah juga... kalau dulu ak banyak becakap dengan patner2 aku ni... tapi sekarang... manada... jarang ma sekali.... cam mana mau becakap... kalau ak becakap tu, dorang buat cam tiang ja yg becakap... layan setakat gitu2 ja... mau nda mau ja layan ak becakap... dan reaksi muka tu kalau time becakap... penuh dengan kemeluatan... pernah ak tercakap kat salah seorang kawan ak d kelas... perempuan.. kebetulan ari tu dia meluahkan perasaan dia kat ak... yg dia pun rasa cam kawan2 sekeliling dia x selesa berkawan dengan dia...dia pun rasa dipinggirkan oleh kawan2 dia..dan time tu juga ak tercakap ma dia pasal aku... terlepas cakap... ak cakap ma dia... "aku pn cam tu juga... budak2 hostel tu cam x selesa ja ma aku... dan aku dapat rasa yg ak ni dipulaukan..." terus dia cakap.. "kenap ko x keluar ja dari asrama.. nanti ko jadi tekanan..." aku tegaskan lah kat dia tujuan ak stay d hostel... utk memudahkan ak p sekolah setiap hari... and lau ada kelas ptg... senang ak nak join... heeemmm lau ak x fikir bagus2 kompom.. lama uda aku keluar ari hostel ni...
sekarang ni... aku perlu tumpuhkan perhatian aku kepada exam yg sedang ak jalani sekarang.. benda2 lain x payah lah ak nak fikir.. biarkan ja lah... kalau dorang nak "pulau" ak... terpulang lah ma dorang.. kalau ak fikirkan sangat... boleh jadi gila ak...TAPI.. apa sebenarnya masalah ak ah...? apa salah yg ak buat ma dorang..? apa masalah aku sama kamu semua bro....? APA....???????
heeeeeemmmmmmmm
ok lah. .. pasal hari ni... pagi2 lagi ak uda p cari kawan ak yg ada moto... haaaa.. c Pipi.... ak pinjam moto dia tuk balik umah ... lepas serapan ja tadi pagi... terus ak ambil moto dia... bawa balik rumah... rupa2nya.. ak rindu ma mama ak... heeee siapa x rindu ma mama dia kan.. haaaaa.. aku SAYANG MAMA aku bah... haaa... kalau kamu ak nda tau... tapi kamu mesti sayang ma mama kamu juga kan...? huuuuu.. ak stay di umah dari jam 9 lebih sampai jam12... huuuuu.. kelamaan tuan punya moto....haaaa sorry bro... lama pula ak guna moto kau... tapi ak isi minyak ah... satu botol besar tu aku isi tadi... huuuuu ... ada masalah lagi sekarang ni.. Banjir.... HUUUUU... harap2 x lah  menjadi banjir kali ni.. kalau nda.. sengsara lah orang2 kat kg.... lagi sengsara orang yg ada ternak kambing... terpaksa meredah lautan banjir untuk mencari makanan kambing... kalau x.. kasian tu kambing2... mama aku ada ternak kambing... nah.. sengsara lah kami kali ni kalau banjir 2 jadi...  jangan lah ko jadi banjir... sengsara kami... tapi itu semua ketentuan Allah... kita hanya dapat berdoa je.. memohon kepada-Nya...
ok lah.... sekarang ni... ak rasa lapar pula... mau np minum petang lu... makan bubur....
haaaa
aik.. cam ruang chat kat fb lah pula... haaa apa2 ja lah... haaaa
Assalamualaikum.....

No comments:

Post a Comment