Monday 16 April 2012

Kes keburingan,.. memikir apa mau d post

Assalamualaikum.....
addduuuu.. berapa lama uda aku nda mempost somthing d blog ni.... hohoho.. cam lama uda pula ak rasa bah... heeeemmmmm
kemarin ak mau lah ni kunun mengpost.. tapi, x cam x da idea ni mau buat ..

so, kali ni biar ak story mory benda yg yg ak mau storykan... hahahaha

dua hari berturut2 ak kja full owh.., hari jumaat ak off day.. fikir mau balik Beaufort hari tu, tapi disebabkan aku ada masalah kewangan sekarang ni.. nah., nda tebalik KG ak.. aduii... kamu urank tau., lebih 3 minggu uda aku nda balik Beaufort ni.. heemmm rindu aku ma KG ak d Beaufort tu.. rindu ak dgn anak2 kucing di rumah.. hohoho... selalunya kalau aku balik KG ja, ak mesti belikan kucing2 tu makanan, hohoho.. makanan kucing .. jangan pula kamu pikir ak kasi beli Pizza ka, KFC ka, .. hohoho.. kalau itu, bagus ak yg makan,... hahaha..

Sabtu dan Ahad baru2 ni ak street full day.. ari ni ak masuk kja Noon,, masuk jam 1. hohoh.. sebelum p kja tadi, sempat lagi aku masak nasi.. tapi  nasi ak masak tu nda jadi nasi ni,, jadi bubur lah pula.. hohoho..
bukan apa bah, lama uda ak nda masuk dapur ni.. dulu kalau di rumah, di KG lah.. ak lah tukang masak....
hampir setiap hari ak masak.. hahaha.. (kunun lah. padahal mama ak yg masak tiap2 ari) heheheehe..
kadang2 lah ak masak di rumah, bila time aku rajin tu.. nah, abis kau.. dapur ak punya terus..
time tu, Mama ak mana da mau kacau ak lagi di dapur.. bukan apa, Mama aku nda suka ganggu kerja orang lain.. kalau dia yang buat sesuatu kja tu.. dia lah tu buat, dan kalau kami buat sesuatu kja tu, dia tidak akan gangu kami buat.. heehhehehe.. rindu sya ma Mama saya owh...

kemarin ada durank datang sini KK.. Mama aku, Anti aku, Mama Tua aku (Nenek), dan Abang aku..
4 orang durank kemarin p sini.. sekejap ja ak dapat jumpa durank ni.. mkin ada lah dalam 15minit..

cam mana juga, ak bekerja bah time tu.. adui.. gantung o .. kan bagus kalau aku Off day kemarin tu.. dapat ak jalan sama2 durang seharian tu.... abg ak p bayar kereta bah tu kemarin d bank, jadi durank terus lah p sini Suria Sabah.. hohoho..

Hari ni...... apa uda aku mau post pasal hari ni ni ah..  ??????? binggung sekejap pla ak..
Duit ak pun tinggal RM20 lebih ja ni dalam dompet... aduii.. cam mana lah mau idup ni.... uda lah tiap2 hari aku akan membelanjakan Rm4 untuk Lunner ( Lunch + Dinner )..  hari2 time kja ak akan ambil rest jam 4.30pm atau jam 5.00pm.... ak p makan saaaannnnnnaaaaa  Segama.. tempat tu kami panggil jambatan.. hohoh..
sana jimat kalau makan.. Rm3 ja.. hari2 makan sana, sanggup ni walaupun jauh.. hahaha
tadi pn ak p makan sana juga.. hujan lagi tu time ak p sana.. nasib baik nda juga lebat tu hujan.. kalau lebat.. kompom ak terpaksa makan di Food Court ... mahal gila tu makanan di Food Court...

1jam lebih lagi mau close ni.. hohoho.. sandi lah.. nasib baik esok ak Noon juga... ada masal lagi lah berehat lama2....

ok lah..
cam ndada idea uda aku ni..
Moga2 ak dapat masuk Universiti.... Amin..


gambar hanya sekadar hiasan sahaja.. kasi santik post.. hahahaha

No comments:

Post a Comment